• EN
دوشنبه 25 آذر 1398
نحوه درخواست و مکان اخذ خدمت
ازطریق ارسال نامه رسمی بین سازمانی
زمان تحویل درخواست
مدت زمان مورد نیاز برای انجام پروژه‌های پژوهشی بطور متوسط 6 الی 12 ماه می‌باشد.
زمان ارائه خدمت
مدت زمان مورد نیاز برای انجام پروژه‌های پژوهشی بطور متوسط 6 الی 12 ماه می‌باشد.
مشخص بودن هزینه و شیوه واریز
معمولاً نتایج انجام پروژه‌های پژوهشی در قالب ضابطه، آئین‌نامه، دستورالعمل و ... می‌باشد. به طور متوسط حداقل هزینه ارائه این نوع خدمت، 400000000 ریال و بسته به گسترش کار حداکثر تا 25000000000 ریال می‌باشد.
واجدین شرایط و ضوابط دریافت خدمت
- جامعه مهندسی کشور
- سازمان‌های دولتی و خصوصی مرتبط با راه، مسکن و شهرسازی
- امور نظام فنی و اجرایی کشور
نحوه تحویل خدمت و مکان آن
سامانه استاندارد 2800
ملاحظات: سامانه مذکور برای اطلاع‌رسانی آخرین تغییرات «آیین‌نامه طراحی ساختمانها در برابر زلزله» (استاندارد 2800) می‌باشد. همچنین پرسش و پاسخ مطرح شده از سوی جامعه خدمت‌گیرنده در سامانه مذکور درج می‌گردد.
دریافت فایل شناسه خدمت
اطلاعات بیشتر

برای اطلاعات بیشتر از این خدمت میتوانید به آدرس زیر مراجعه نمایید
لطفا کلیک نمایید>>

مدارک مورد نیاز
برای پروژه‌های پژوهشی پس از انعقاد قرارداد پژوهشی و طی مراحل تصویب و پرداخت پیش‌پرداخت، کار آغاز و در نهایت منجر به تولید ضابطه، دستوالعمل و ... می‌شود.

تدوین ضوابط و استانداردهای راه، مسکن و شهرسازی

مراحل انجام کار
انتشار آیین‌نامه‌ها و ضوابط در قالب نشریات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور
1- پیشنهاد انجام پروژه توسط: سازمانهای تابعه وزارت متبوع/ مراکز و موسسات آموزشی و تحقیقاتی / امور نظام فنی و اجرایی کشور
2- تکمیل فرم پروژه توسط : کارشناس/ مدیر بخش‌های تحقیقاتی
3- بررسی فرم پروژه تدوین شده برای مطابقت با نیازمندی جامعه علمی و دستاورد حاصله توسط : مدیریت دفتر تدوین ضوابط و استانداردها / معاونت تحقیقات و فناوری
4- ارسال فرم تایید شده و شرح خدمات برای کارفرما
5- تایید کارفرما یا درخواست انجام اصلاحات
6- شرکت در جلسات مرتبط با پروژه توسط : مدیریت دفتر تدوین ضوابط و استانداردها
7- شروع پروژه و واریز پیش‌پرداخت توسط کارفرما
8- اتمام پروژه و ارسال گزارش نهایی پروژه برای بررسی امکان انتشار و ابلاغ توسط : پژوهشکده‌ها و مدیریت بخشهای تحقیقاتی
9- ارسال فایل‌های آماده شده بصورت مکتوب به امور نظام فنی و اجرایی کشور توسط : معاونت تحقیقات و فناوری / مدیریت دفتر تدوین ضوابط و استانداردها / کارشناس
10- بررسی فنی گزارشات ارسالی و اعلام نظر توسط : امور نظام فنی و اجرایی کشور
11- حالت‌های مختلف ادامه روند بررسی توسط : امور نظام فنی و اجرایی کشور / دفتر تدوین ضوابط و استانداردها
- ایرادات صفحه‌‌آرایی
- وارد بودن ایراد فنی
12- تصمیم‌گیری برای نوع ابلاغ توسط: امور نظام فنی و اجرایی کشور
- با شماره نشریه
- نشریات نوع 1 تا 3 با ابلاغ

سازمان ملی استاندارد ایران (2-1- تدوین استانداردهای بین‌المللی)
1- ارسال اطلاعات دبیر برای اداره کل استاندارد استان تهران توسط : دفتر تدوین ضوابط و استانداردها
2- ثبت الکترونیکی اطلاعات دبیر در سامانه توسط: رابط اداره کل استاندارد استان تهران
3- دریافت نام کاربری و رمز عبور برای کاربری از اداره کل استاندارد استان تهران توسط : دفتر تدوین ضوابط و استانداردها
4- اعلام نام کاربری و رمز عبور به دبیر برای ثبت متن پیشنهادی در سامانه توسط : دفتر تدوین ضوابط و استانداردها
5- دعوت از نمایندگان تولیدکنندگان و صاحبان صنایع مرتبط، مصرف‌کنندگان و تشکل‌های صنفی و تخصصی، سازمانهای ذیربط، اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها و صاحب نظران برای برگزاری کمیسیون‌های اولیه، فنی و نهایی توسط: دبیر در محل دفتر تدوین ضوابط و استانداردها با حضور کارشناس این دفتر به عنوان رابط تدوین
6- پاسخ به سوالات مطروحه ثبت شده در سامانه توسط: دبیر با نظارت دفتر تدوین ضوابط و استانداردها
7- ارسال پیش‌نویس استاندارد برای ویراستار مورد تایید سازمان ملی استاندارد ایران برای انجام اصلاحات توسط : دفتر تدوین ضوابط و استانداردها
8- ارسال پیش‌نویس اصلاح شده استاندارد به سازمان ملی استاندارد ایران برای طرح در کمیته ملی آن سازمان توسط : دفتر تدوین ضوابط و استانداردها
9- دعوت از نمایندگان تولیدکنندگان و صاحبان صنایع مرتبط، مصرف‌کنندگان و تشکل‌های صنفی و تخصصی، سازمانهای ذیربط، اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها و صاحب نظران برای شرکت در کمیته ملی استاندارد به منظور بررسی پیش‌نویس استاندارد توسط:‌ سازمان ملی استاندارد ایران
10- اخذ شماره ملی و استقرار استاندارد بر روی پورتال سازمان ملی استاندارد ایران

سازمان ملی استاندارد ایران (2-2- تدوین استانداردهای ملی)
1- دریافت اطلاعات مورد نیاز سامانه جامع استانداردهای ملی از دبیر توسط : دفتر تدوین ضوابط و استانداردها
2- ثبت پیشنهاد تدوین در سامانه
3- بررسی پیش‌نویس استاندارد پیشنهادی توسط رابطین و کارشناسان تدوین سازمان ملی استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران و تایید آنها
4- طرح پیش‌نویس استاندارد پیشنهادی در کمیته برنامه‌ریزی سازمان ملی استاندارد
5- ابلاغ انجام تدوین استاندارد پیشنهادی به دفتر تدوین ضوابط و استانداردها
6- دعوت از نمایندگان تولیدکنندگان و صاحبان صنایع مرتبط، مصرف‌کنندگان و تشکل‌های صنفی و تخصصی، سازمانهای ذیربط، اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها و صاحب نظران برای برگزاری کمیته‌های اولیه، فنی و نهایی و تایید توسط : دفتر تدوین ضوابط و استانداردها
7- ارسال پیش‌نویس استاندارد برای ویراستار مورد تایید سازمان ملی استاندارد ایران برای انجام اصلاحات مطابق فرمت 5 سازمان توسط : دفتر تدوین ضوابط و استانداردها
8- ارسال پیش‌نویس اصلاح شده استاندارد به سازمان ملی استاندارد ایران برای طرح در کمیته ملی آن سازمان
9- دعوت از نمایندگان تولیدکنندگان و صاحبان صنایع مرتبط، مصرف‌کنندگان و تشکل‌های صنفی و تخصصی، سازمانهای ذیربط، اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها و صاحب نظران برای شرکت در کمیته ملی استاندارد به منظور بررسی پیش‌نویس استاندارد توسط:‌ سازمان ملی استاندارد ایران
10- اخذ شماره ملی و استقرار استاندارد بر روی پورتال سازمان ملی استاندارد ایران
انتخاب رنگ:
عرض اسکین:
پترن زمینه:
اندازه فونت