درباره بخش
روابط عمومی مجموعهای از اقدامات و تلاشهای آگاهانه، سنجیده و برنامهریزی شده به منظور جلب مشارکت عمومی و کسب تفاهم متقابل بین یک سازمان و گروههای مورد نظر آن سازمان است. روابط عمومی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با تکیه بر محور تفکرمداری، مشارکتمداری و اطلاعمداری تلاش دارد تا در راستای کمک به اثربخشی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی مؤثر بوده و با نواندیشی و نوگرایی، ابتکار و خلاقیت مستمر عجین شود و خود را با تحولات و پاسخگویی مرتب به افکار عمومی منطبق و هماهنگ سازد.
وظایف
- آگاهسازی عمومی از اهداف، شرح وظایف و عملکرد مرکز؛
- سیاستگذاری، برنامهریزی و کاربرد شیوهها و برنامههای مناسب برای انعکاس سیاستها، فعالیتها و برنامههای مرکز به مخاطبان، رسانههای جمعی و جامعه؛
- گردآوری، جمعبندی و تحلیل نظرها و دیدگاههای مردم، مسئولین و رسانههای گروهی در زمینه فعالیتهای مرکز و ارائه و انعکاس آنها به مدیریت؛
- ایجاد ارتباط و تعامل مناسب و مستمر با مطبوعات، رادیو و تلویزیون و خبرگزاریها و بهرهبرداری بهینه از آنها برایاطلاعرسانی و انعکاس فعالیتها و برنامههای مرکز با نظر رئیس مرکز؛
- تدوین برنامه سالانه مصاحبههای ریاست و دیگر مسئولین مرکز با رسانههای جمعی متناسب با اولویتهای سازمانی و نیازهای افکار عمومی؛
- تدوین «تقویم جامع ارتباطات سازمانی» در قالب ملاقاتها و بازدیدهای مسئولان مرکز با شخصیتهای حقیقی و حقوقی، کارکنان و اقشار مختلف مردم؛
- همکاری و هماهنگی با روابط عمومی دستگاهها و سازمانها در موارد لازم؛
- تهیه و تنظیم اطلاعات پایهای از مرکز برای ارائه به مراجعان و میهمانان سازمان به زبانهای مختلف؛
- پاسخگویی به سوالات، ایرادات و انتقادات وارد به مرکز با همکاری واحدهای مسئول؛
- شرکت در جلسههای مهم مرکز به منظور آگاهی از سیاستها، خطمشیها، برنامهها و روند فعالیتها و نیز آگاهی از نتایج سایر نشستها و گردهماییها و جلسات؛
- ترتیب مقدمات برگزاری جلسات رسمی مرکز و تهیه و تنظیم گزارشها و اخبار مربوط به آنها؛
- تهیه و تنظیم اخبار مربوط به فعالیتهای مرکز اعم از تحقیقاتی و آموزشی و ارسال آنها به مطبوعات، نشریات تخصصی و دیگر رسانههای جمعی؛
- مشارکت و همکاری در برگزاری سمینارها و گردهمایی تخصصی و عمومی با واحدهای ذیربط؛
- ارائه پیشنهاد جهت شرکت در نمایشگاههای تخصصی داخلی و خارجی و مدیریت نمایشگاهها با همکاری واحدهای ذیربط؛
- برنامهریزی و انجام هماهنگیهای لازم به منظور بازدید سازمانها، مراکز علمی و تحقیقاتی از مرکز و بالعکس؛
- پوشش تبلیغی ساختمانها و فضاهای عمومی مرکز در گرامیداشت ایام و مناسبتهای ویژه؛
- تدوین و اجرای طرح جامع تبلیغات برای فضاسازی فرهنگی - تبلیغی در ساختمانها و محوطهها؛
- تهیه، تدوین و اجرای تقویم مراسم داخل مرکز؛
- انجام امور مربوط به رسیدگی به شکایات و ارزیابی عملکرد با هماهنگی معاونتها و مدیریتهای مرکز؛
- تولید و سفارش ساخت تیزرهای تلویزیونی و فیلمهای مورد نیاز برای تبلیغ عملکرد و مستندسازی فعالیتهای مرکز و پخش از شبکههای مختلف صدا و سیما؛
- تهیه، گردآوری، بررسی و تنظیم مقالات و مطالب مورد نیاز بروشور و بولتن؛
- تهیه پوستر، بنر، پلاکارد بر حسب ضرورت برای مناسبتهای مذهبی و ملی و فعالیتهای مختلف مرکز اعم از دورهها، سمینارها و همایشهای برگزار شده توسط مرکز و نصب و توزیع آنها؛
- انجام امور مربوط به طراحی و انتشارات بر حسب ضرورت؛
- گردآوری و نشر اطلاعات و اخبار و گزارشهای مربوط به سیاستها، فعالیتها، طرحها و برنامههای مرکز با شیوهها و قالبهای مؤثر و مناسب؛
- تدوین و انتشار گزارش عملکرد سالانه/ دورهای از فعالیتهای مرکز؛
- انتشار نشریه داخلی و برونسازمانی؛
- سنجش افکار عمومی درونسازمانی به منظور بازیابی مسائل و ارائه راهکارهای مناسب به مدیریت؛
- مسئولیت راهبری و اجرای تمامی امور مربوط به پورتال بیرونی و سایت داخلی مرکز.
کاتالوگ معرفی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی
جهت دانلود کاتالوگ کلیک کنید.