• EN
ﺳﻪشنبه 30 آبان 1396

مدیریت فناوری اطلاعات

مدیریت فناوری اطلاعات

مدیر

علی‌اکبر حدادی هرندی

معاون

میثم قدیری حیدری

کارشناسان

سید نوید سید کاظمی
راحله مصدقي
بابك هادي كيا
اميد زارعي

کارشناس هماهنگی و پیگیری

مژگان روزبهانی

ارتباط با بخش

آدرس:
تهران، بزرگراه شیخ فضل‌ا..نوری، جنب شهرک فرهنگیان، خیابان نارگل، خیابان شهید علی مروی، خیابان حکمت
شناسه پستی: 1463917151
صندوق‌پستی: 1696-13145
تلفن: 6-88255942  (داخلی: 226 و 227)
دورنگار: 88259985
صفحه الکترونیک: www.bhrc.ac.ir

معرفي

درباره بخش
با ورود فناوری اطلاعات و ارتباطات به سازمان‌ها، کسب و کار و استراتژی‌های آنها تحت تاثیر قابلیت‌ها و کاربردهای روزافزون این فناوری قرار گرفته است که میزان این تاثیر بر حسب ویژگی‌های هر سازمان متفاوت است.
مدیریت فناوری اطلاعات مرکز نیز در راستای سهولت ارتباطات و اطلاع‌رسانی مناسب در چارت سازمانی زیر نظر ریاست مرکز تحقیقات راه مسکن و شهرسازی تعریف شده است. پس از ابلاغ نمودار سازمانی مرکز در سال 1378، فعالیت‌های کامپیوتری به صورت یک واحد سازمانی (مدیریت) با هدف تجهیز، تعمیر، پشتیبانی و برقراری امنیت نرم‌افزاری و سخت‌افزاری، مدیریت شبکه و انجام مراحل فنی پورتال، نظارت بر دسترسی‌های اتوماسیون و قراردادهای نرم افزاری و همچنین درخواست خرید تجهیزات کامپیوتری توانسته یک بستر بروز و امن نرم‌افزاری و سخت‌افزاری را به ویژه برای پژوهشگران این مرکز فراهم نماید.


وظایف
- ایجاد امکانات لازم نرم‌افزاری و سخت‌افزاری و کلیه امور مربوط به آن؛
- اطلاع‌رسانی برقراری یک شبکه منسجم داخلی (اینترانت) و خارجی (اینترنت) و پشتیبانی‌ و امور مربوط به آن؛
- مکانیزه نمودن سیستم‌های اداری و تخصصی مرکز؛
- برقراری امکان استفاده از شبکه اینترانت و اینترنت خارج از مرکز برای کارکنان؛
- تشکیل بانک نرم‌افزاری در شبکه، با هدف استفاده هر چه سریعتر از نرم افزارهای موجود؛
- ایجاد و پشتیبانی پورتال مرکز شامل اطلاعات جامع در همه زمینه‌های تخصصی با هماهنگی کامل با روابط عمومی مرکز؛
- پشتیبانی فنی تجهیزات سخت‌افزاری، نرم‌افزاری و ارتباط شبکه‌ای؛
- پایش، نظارت و ارزیابی مستمر امنیت و فعالیت شبکه اینترانت و اینترنتی مرکز؛
- پیگیری و اجرای مصوبات کمیته امنیت و حفاظت رایانه مرکز؛
- برطرف نمودن اشکالات کاربران در استفاده از سرویس‌های شبکه مرکز؛
- حفظ و صیانت و نگهداری از سرورهای مرکز؛
- تحلیل و بررسی انواع سطوح دسترسی کاربران؛
- تحلیل و توسعه زیرساخت‌های شبکه و سرویس‌های شبکه؛
- نظارت بر پشتیبان‌گیری دوره‌ای از داده‌های مهم مربوط به نرم‌افزارها و رفع اشکالات و نیازهای کاربران؛
- ارائه نظر تخصصی و مشاوره درخصوص خرید کلیه تجهیزات فناوری اطلاعات، سمعی و بصری و تجهیزات مرتبط با آنها؛
- توسعه فناوری اداری و اجرای برنامه تحقق دولت الکترونیک.

انتخاب رنگ:
عرض اسکین:
پترن زمینه:
اندازه فونت